Tervenemine algab hoolimisest

Teenustingimused

1 ÜLDINE

1.1 Osaühingu Kleinberg (registrikood 10809582) (,,Teenuseosutaja“) tervishoiuteenuse osutamise teenusetingimused („Teenusetingimused“) sätestavad Teenuseosutaja ning nende patsientide (,,Patsient“) õigused, kohustused ja vastutuse Patsiendile Teenuseosutaja tervishoiuteenuste osutamisel.

1.2 Teenusetingimusi käsitatakse tervishoiuteenuse osutamise lepingu (“Leping”) osana.

1.3 Teenusetingimuste koostamisel on arvesse võetud võlaõigusseaduses, Euroopa Parlamendi ja nõukogu määruses (EL) 2016/679 (isikuandmete kaitse üldmääruses), isikuandmete kaitse seaduses, lastekaitseseaduses, tervishoiuteenuste korraldamise seaduses ja psühhiaatrilise abi seaduses sätestatut.

2 LEPINGU SÕLMIMINE, LÕPPEMINE JA LÕPETAMINE

2.1 Leping loetakse Teenuseosutaja ja Patsiendi vahel sõlmituks Patsiendile ambulatoorse tervishoiuteenuse osutamise aja broneerimisega tervishoiuteenuse osutamiseks Teenuseosutaja poolt, broneeringu puudumisel tervishoiuteenuse osutamise alustamisega või tervishoiuteenuse osutamise kohustuse ülevõtmisega Patsiendi nõusolekul, samuti siis, kui otsusevõimetule Patsiendile tervishoiuteenuse osutamise alustamine vastab tema tegelikule või eeldatavale tahtele.

2.2 Patsient kohustub järgima Teenusetingimusi alates Lepingu sõlmimisest, mis toimub vastavalt Teenusetingimuste punktile 2.1.

2.3 Leping lõpeb:

2.3.1 tervishoiuteenuse osutamise lõppemisega;

2.3.2 tervishoiuteenuse osutamise ülevõtmisega teise tervishoiuteenuse osutaja poolt;

2.3.3 Lepingu ülesütlemisega;

2.3.4 Patsiendi surmaga.

2.4 Patsient võib Lepingu igal ajal põhjust avaldamata üles öelda.

2.5 Teenuseosutaja võib Lepingu üles öelda üksnes mõjuval põhjusel, mille tõttu ei saa Teenuseosutajalt kõiki asjaolusid arvestades tervishoiuteenuse osutamise jätkamist oodata. Teenuseosutaja peab vajaduse korral siiski tervishoiuteenuse osutamist jätkama, kuni Patsient saab tervishoiuteenust mujalt. Mõjuvaks põhjuseks loetakse eelkõige järgnevad olukorrad:

2.5.1 Patsient rikub oluliselt Teenusetingimusi;

2.5.2 Patsient ohustab Teenuseosutaja töötajate, teiste Patsientide või seal viibivate isikute elu, tervist või vara;

2.5.3 Patsiendi soovitud tervishoiuteenuse osutamine ei ole arstiteaduslikult põhjendatud või toob Patsiendi elule või tervisele kaasa suurema riski kui tervishoiuteenuse osutamata jätmine;

2.5.4 Teenuseosutajal puudub vastava tervishoiuteenuse osutamiseks tegevusluba;

2.5.5 Patsient on ravil viibides alkoholi- või narkojoobes või Patsiendil esinevad alkoholi- või narkojoobele viitavad tunnused;

2.5.6 Patsient käitub Teenuseosutaja töötajatega ebaviisakalt või kasutab nende, teiste Patsientide või muude Teenuseosutaja juures viibivate isikute suhtes vaimset või füüsilist vägivalda.

3 VASTUVÕTUAJA BRONEERIMINE, MUUTMINE JA TÜHISTAMINE

3.1 Vastuvõtuaja broneerimine toimub Teenuseosutaja veebilehel oleva registreerimisvormi kaudu. Registreerimisvormile vastab Teenuseosutaja viie tööpäeva jooksul.

3.2 Vastuvõtuaja broneerimiseks ei ole saatekiri vajalik.

3.3 Patsiendil on võimalik broneerida kohapealne vastuvõtt või videovastuvõtt.

3.4 Videovastuvõtu link saadetakse peale broneeringu kinnitamist kolme tööpäeva jooksul.

3.5 Vastuvõtuaeg kinnitatakse, kui Patsient on tasunud visiiditasu vastavalt kehtivale hinnakirjale ning on nõustunud Teenusetingimustega.

3.6 Vastuvõtuaja muutmiseks või tühistamiseks tuleb kirjutada e-maili aadressile See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud. vähemalt kaks tööpäeva enne vastuvõtuaega, et kokku leppida uus vastuvõtuaeg.

3.7 Vastuvõtuaja tühistamisel vähem kui kaks tööpäeva enne vastuvõtuaega ettetasutud visiiditasu ei tagastata.

3.8 Teenuseosutajal on teenusele mittetulemisest teatamata jätmise korral õigus jätta asendamata või määramata uued vastuvõtuajad.

3.9 Vastuvõtule hilinemise korral on Teenuseosutajal õigus osutada Patsiendile vastuvõtt osalises mahus või keelduda teenuse osutamisest, kui selle osutamine ei ole enam võimalik.

4 VASTUVÕTULE SAABUMINE

4.1 Vastuvõtule on soovitatav saabuda aegsasti (vähemalt 5 minutit varem).

4.2 Teenuseosutaja ruumides ja videovastuvõttudel on keelatud pildistada, filmida ja salvestada heli.

4.3 Patsient on kohustatud saabuma vastuvõtule õigeaegselt koos isikut tõendava dokumendiga ja hügieeniliselt puhtana. Kui Patsient vastuvõtule hilineb või Patsiendil pole võimalik kokkulepitud ajal vastuvõtule tulla, peab Patsient sellest viivitamatult teavitama Teenuseosutajat e-kirja teel See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud..

4.4 Patsiendil on keelatud ilmuda teenuse osutamisele narkootilise, psühhotroopse, alkohoolse või muu uimastava toimega aine kasutamise tunnustega või jääknähtudega.

4.5 Patsiendil on keelatud saabuda teenuse osutamisele nakkusohtlikus seisundis. Vastava seisundi ilmnemisel on Patsient kohustatud sellest eelnevalt teavitama Teenuseosutajat.

5 PATSIENDI ÕIGUSED JA KOHUSTUSED

5.1 Patsiendil on õigus:

5.1.1 keelduda psühhiaatrilistest uuringutest ja ravist või neid katkestada;

5.1.2 saada ravi ja põetust võrdsel alusel muude haigetega;

5.1.3 saada vajadustele vastavat teenust;

5.1.4 saada teavet raviprotsessist ja teenustest, läbivaatamise tulemustest ja terviseseisundist, võimalikest haigustest ja nende kulgemisest, kui selle teabe andmine ei ole vastuolus psühhiaatrilise abi seaduses sätestatuga;

5.1.5 kahju hüvitamisele ravi- või põetusvigadest põhjustatud kahju korral;

5.1.6 saada teavet oma psüühikahäire ja kasutatavate ravi- ning diagnostikameetodite kohta ja tutvuda temasse puutuvate ravidokumentidega, välja arvatud juhul, kui see võib osutuda kahjulikuks tema vaimsele tervisele või teiste isikute julgeolekule. Otsuse teabe edastamise kohta teeb ja annab õiguse tutvuda ravidokumentidega Patsiendi raviarst, kes teeb sellekohase kande tema ravidokumenti;

5.1.7 saada teavet vajaliku tervishoiuteenuse kättesaadavusest, olemusest ja otstarbest, selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest ning teistest võimalikest tervishoiuteenustest.

5.2 Patsient on kohustatud:

5.2.1 avaldama Teenuseosutajale oma parima arusaama järgi kõik tervishoiuteenuse osutamiseks vajalikud asjaolud ja osutama kaasabi, mida Teenuseosutaja Lepingu täitmiseks vajab;

5.2.2 teavitama teenust osutavat raviarsti teenuse osutamise (visiidi) ajal, kui ilmnevad ebamugavustunne või muud kaebused. Kõik täiendavad küsimused ja kaebused arutatakse raviarstiga isiklikult järgmisel vastuvõtul.;

5.2.3 pidama kinni Teenusetingimustest ning juhistest ja korraldustest;

5.2.4 suhtuma lugupidavalt teistesse Patsientidesse ja Teenuseosutaja ruumides viibivatesse isikutesse ning Teenuseosutaja varasse;

5.2.5 nõustuma Teenuseosutajalt teenust või ravi saades ettemaksu tasumisega;

5.2.6 Teenuseosutajale tekitatud kahju, sealhulgas saamata jäänud tulu, kompenseerima;

5.2.7 maksma tervishoiuteenuse osutamise eest tasu vastavalt kehtivale hinnakirjale;

5.2.8 täitma Teenuseosutaja määratud meditsiiniliselt põhjendatud ravi ning ettekirjutusi nii tervishoiuteenuse osutamise ajal kui ka järgselt.

6 TEENUSEOSUTAJA ÕIGUSED JA KOHUSTUSED

6.1 Teenuseosutajal on õigus:

6.1.1 keelduda Lepingu sõlmimisest Patsiendiga, kes on oluliselt rikkunud Teenusetingimusi või Lepingut;

6.1.2 saada teenuse osutamise eest tasu vastavalt kehtivale hinnakirjale;

6.1.3 töödelda teenuse osutamiseks vajalikke Patsiendi andmeid vastavalt kohaldatavatele õigusaktidele ja Teenuseosutaja privaatsusteavitusele;

6.1.4 mõistlikus ulatuses kõrvale kalduda saladuse hoidmise kohustusest, kui andmete avaldamata jätmise korral võib Patsient oluliselt kahjustada ennast või teisi isikuid.

6.2 Teenuseosutaja on kohustatud:

6.2.1 sõlmima Lepingu iga Patsiendiga vastavalt seaduses ja Teenusetingimustes sätestatud korrale;

6.2.2 osutama Patsientidele kõrgetasemelist ja kvaliteetset tervishoiuteenust;

6.2.3 tagama Patsiendi õiguste loetelus kirjeldatud õigused;

6.2.4 vastama vähemalt arstiteaduse üldisele tasemele teenuse osutamise ajal ja osutada teenust tervishoiuteenuse osutajalt tavaliselt oodatava hoolega. Vajadusel suunab Teenuseosutaja Patsiendi eriarsti juurde või kaasab eriarsti;

6.2.5 kasutama üldtunnustamata ennetus-, diagnostilist või ravimeetodit üksnes juhul, kui tavapärased meetodid lubavad väiksemat edu, kui Patsienti on meetodi olemusest ja selle võimalikest tagajärgedest teavitatud ning Patsient on andnud oma nõusoleku meetodi kasutamiseks;

6.2.6 teavitama Patsiendi läbivaatamise tulemustest ja terviseseisundist, võimalikest haigustest ja nende kulgemisest, vajaliku tervishoiuteenuse kättesaadavusest, olemusest ja otstarbest, selle osutamisega kaasnevatest ohtudest ja tagajärgedest ning teistest võimalikest tervishoiuteenustest. Patsiendi soovil peab Teenuseosutaja esitama nimetatud teabe kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis;

6.2.7 dokumenteerima Patsiendile tervishoiuteenuse osutamise nõuetekohaselt ning vastavaid dokumente säilitama;

6.2.8 hoidma saladuses tervishoiuteenuse osutamisel või tööülesannete täitmisel teatavaks saanud andmeid Patsiendi isiku ja tervise seisundi kohta.

7 NÕUSOLEK

7.1 Patsiendi võib läbi vaadata, talle tervishoiuteenust ning psühhiaatrilist abi osutada üksnes tema nõusolekul. Piiratud teovõimega Patsiendi puhul kuulub teavitamise ja nõusoleku andmise õigused Patsiendi seaduslikule esindajale niivõrd, kuivõrd Patsient ei ole võimeline poolt- ja vastuväiteid vastutustundeliselt kaaluma. Kui seadusliku esindaja otsus kahjustab ilmselt Patsiendi huve, ei või Teenuseosutaja seda järgida. Patsienti ennast tuleb tervishoiuteenuse osutamisega seotud asjaoludest ja tehtud otsustest teavitada mõistlikus ulatuses.

7.2 Kui Patsiendil on mitu seaduslikku esindajat, piisab tervishoiuteenuse osutamiseks ühe esindaja nõusolekust isegi, kui neil on ühine hooldusõigus. Kui lapsevanem ilmub Patsiendiga koos, võib eeldada teise lapsevanema nõusolekut. Kui aga teine lapsevanem on varem keeldunud nõusoleku andmisest või teatanud, et soovib olla kaasatud Patsiendi tervisega seotud otsuste tegemisse, on vajalik ka teise lapsevanema nõusolek. Seadusliku esindaja nõusolekust ei pea lähtuma, kui see kahjustab Patsiendi huve.

7.3 Patsient võib nõusoleku mõistliku aja jooksul pärast selle andmist tagasi võtta. Teenuseosutaja nõudmisel peab nõusolek või selle tagasivõtmise avaldus olema vormistatud kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis.

7.4 Patsiendi varem avaldatud või eeldatav tahe tuleb vastavalt võimalustele selgitada välja Patsiendi omaste kaudu. Patsiendi omakseid tuleb teavitada Patsiendi tervise seisundist, tervishoiuteenuse osutamisest ja sellega kaasnevatest ohtudest, kui see on asjaolude kohaselt võimalik.

7.5 Omasteks loetakse Patsiendi abikaasat, registreeritud elukaaslast, vanemaid, lapsi, õdesid ja vendi. Omasteks võib lugeda ka muid Patsiendile lähedasi isikuid, kui see tuleneb Patsiendi elukorraldusest.

7.6 Kõrvalise isiku juuresolek tervishoiuteenuse osutamisel on lubatud üksnes Patsiendi nõusolekul, välja arvatud juhul, kui tervishoiuteenuse osutamine kõrvalise isiku juuresolekuta ei ole võimalik, Patsiendi nõusolekut ei ole võimalik küsida ja tervishoiuteenuse osutamata jätmine ohustaks oluliselt Patsiendi tervist.

8 TERVISHOIUTEENUSE EEST TASUMINE

8.1 Patsiendil tuleb tervishoiuteenuse osutamise eest maksta tasu vastavalt Lepingu tingimustele ning Teenuseosutaja kehtestatud tasuliste teenuste hinnakirjale, mis on leitav Teenuseosutaja veebisaidil.

8.2 Teenuseosutajal on õigus nõuda teenuse osutamise eest ettemaksu.

8.3 Tasu maksmata jätmisel on Teenuseosutajal õigus volitada kolmandaid isikuid nõudma tasumata arveid sisse Teenuseosutaja nimel ning edastada kohustuse täitmiseks vajalikke Patsiendi isikuandmeid võlgnevuse sissenõudmisega tegelevale kolmandale isikule, kellega Teenuseosutaja on sõlminud konfidentsiaalsuskokkuleppe. Tasudele lisanduvad sellisel juhul võlgnevuse sissenõudmise kulud.

9 ISIKUANDMETE KAITSE

9.1 Teenuseosutaja töötleb teenust osutades isikuandmeid. Rohkem teavet isikuandmete töötlemise osas on leitav Teenuseosutaja privaatsusteavitusest.

10 TEENUSETINGIMUSTE KOHALDAMISE ERISUSED PIIRATUD TEOVÕIMEGA ISIKUTELE TERVISHOIUTEENUSTE OSUTAMISEL

10.1 Piiratud teovõimega Patsiendi puhul kuuluvad Patsiendi õigused tervishoiuteenuse osas teabe saamiseks ja nõusoleku andmiseks Patsiendi seaduslikule esindajale ulatuses, milles Patsient ei ole võimeline poolt- ja vastuväiteid vastutustundeliselt kaaluma. Kui seadusliku esindaja otsus kahjustab Patsiendi huve, ei või Teenuseosutaja seda otsust järgida. Patsienti tuleb sellisel juhul teavitada asjaoludest ja tehtud otsustest mõistlikus ulatuses.

10.2 Teenuseosutaja kaasab piiratud teovõimega isiku seadusliku esindaja või muu piiratud teovõimega isiku poolt usaldatud täisealise teovõimelise isiku, kui see on Teenuseosutaja hinnangul piiratud teovõimega isiku huvides.

10.3 Teenuseosutaja teatab töös või kutsetegevuses märgatud abivajavast lapsest kohaliku omavalitsuse üksusele või lasteabitelefonile 116 111. Samuti teatab Teenuseosutaja hädaohus olevast lapsest hädaabinumbril 112. Teatades abivajavast või hädaohus lapsest, edastab Teenuseosutaja vähimas vajalikus ulatuses temale teadaolevad lastekaitseseaduses § 342 lõigetes 3 ja 4 nimetatud andmed.

10.4 Kõigis alaealistega seotud teenustes seatakse esikohale alaealise huvid.

11 VASTUTUS

11.1 Teenuseosutaja ei saa lubada Patsiendi paranemist või ravi edukust.

11.2 Teenuseosutaja vastutab üksnes oma kohustuste süülise rikkumise eest, eelkõige diagnoosi- ja ravivigade ning Patsiendi teavitamise ja tema nõusoleku saamise kohustuse rikkumise eest.

11.3 Teenuseosutaja vastutab ka teda abistavate isikute tegevuse ja tervishoiuteenuse osutamisel kasutatavate seadmete vigade eest.

11.4 Teenuseosutaja vastutuse aluseks olevat asjaolu peab tõendama Patsient, välja arvatud juhul, kui Patsiendile tervishoiuteenuse osutamine on jäetud nõuetekohaselt dokumenteerimata.

11.5 Kui tegemist on diagnoosi- või raviveaga ja Patsiendil tekib terviserike, mida oleks saanud tavapärase raviga ilmselt vältida, eeldatakse, et kahju tekkis vea tagajärjel. Terviserikkest tulenevat kahju peab ka sel juhul tõendama Patsient.

11.6 Patsiendi kahju hüvitamise nõude aegumistähtaeg on 3 aastat alates ajast, mil Patsient sai teada kohustuse rikkumisest või kahju tekkimisest.

11.7 Patsiendil on õigus kahjunõudega pöörduda Teenuseosutaja või Teenuseosutajale tervishoiuteenuse osutaja kohustuslikku vastutuskindlustust pakkuva kindlustusandja poole.

11.8 Juhul, kui Patsient ei ole kindlustusandja otsusega nõus, on tal õigus pöörduda Terviseameti juures tegutseva lepituskomisjoni poole (aadress Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn, e-posti aadress See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.), mis on selles vaidluses kohustuslikuks kohtueelseks organiks.

12 KAEBUSED JA TAGASISIDE

12.1 Patsiendil on õigus kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis pöörduda kaebuse või ettepanekuga Teenuseosutaja poole e-maili aadressil See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.. Samuti on Patsiendil õigus esitada oma ettepanekuid teenuse ja olmetingimuste paremaks korraldamiseks.

13 LÕPPSÄTTED

13.1 Teenuseosutajal on õigus Teenusetingimusi muuta, avaldades muudatused Teenuseosutaja veebisaidil. Teenuse osutamisel kohaldatakse neid Teenusetingimusi, mis kehtisid Lepingu sõlmimisel ajal.

13.2 Lepingutele ja Teenusetingimustele kohaldatakse Eesti Vabariigi õigust. Teenusetingimuste ja Lepingu täitmisel tekkivad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel lahendatakse vaidlused Eesti Vabariigi seadusandlusega ettenähtud korras Harju Maakohtus.

13.3 Kui mõni Teenusetingimuste säte osutub kehtetuks või jõustamatuks, ei mõjuta see ülejäänud Teenusetingimuste kehtivust ega jõustatavust. Kehtetu või jõustamatu säte tuleb asendada kehtiva ja jõustatava sättega, mis saavutab võimalikult sarnase tulemuse ja eesmärgi nagu asendatud säte.

Kontakt

Osaühing Kleinberg (10809582) tegevusluba L07279

info@kleinberg.ee

Põhja-Tallinna Tervisekeskus, Sõle 63

IV korrus, kabinet 433

Google maps

Vajalikud viited